Další výstupy ze seminářů ke kvalitě v kariérovém poradenství
25. dubna 2018 proběhlo ve spolupráci s Národním vzdělávacím fondem další diskuzní setkání se zájemci o kariérové poradenství., kde byly mimo jiné diskutovány již realizované projekty, které s tématem kvality souvisí a přináší další úhly pohledu na danou problematiku, např. projekt IMPROVE.
Současně diskutující reagovali na výstupy předchozích setkání v rámci projektu QUAL-IM-G (viz myšlenková mapa v přiložené prezentaci). Uvedené navrhovali účastníci doplnit zejména v oblasti požadavků na kvalitu v KP z pohledu poradce o následující:
- Dobrovolnost ze strany klienta
- Možnost odmítnutí klienta
- Autonomní, nezávislé a nezaujaté postavení
- Dostatečné informační zdroje
- Vhodné bezpečné zázemí
- Dodržování etických norem a dostatečné znalosti a dovednosti poradce v KP (co dělám, dělám správně)
- + diskutabilní je odrážka „spokojený klient“ – i při sebelepší snaze, kvalifikaci, informační základně atd. klient nemusí být plně spokojen.